mandag 5. desember 2011

Tovede gleder!

Vinteren har kommet, eller den er hvertfall veldig rett rundt hjørnet. Da passer det fint med tova strikkeplagg også :)

Og dette er helt klart ett godt og raskt julegavetips!















Sitteunderlag, en gave som settes stor pris på av de som får. Jeg måtte ha en gave ferdig til i dag tidlig og da valgte jeg en praktisk, enkel og rask ting å strikke (sånn med tanke på at jeg hadde to kvelder på den).

Denne er strikket med Fritidsgarn. Jeg la opp 80 masker på pinne nr 7. Strikket så 5 riller, fell så de 20 midterste maskene og de legges opp på neste omg. Strikk ca 60 riller tilsammen. Navnet og blomstene er filtet på etter toving med filtenål og fritidsgarn. Brukte ca 3 1/3 nøste lilla, og rester fra hvit til filting.
















Og i jula er det jo Blåfjell på tven, og da er det noen små der ute som også gjerne vil være blånisser. Disse har jeg strikket til to av tanteungene <3

Oppskriften har jeg funnet i oppskriftsheftet "Blåfjell" fra Raumagarn/PT. Luene er strikket i dobbel tråd, finullgarn. På innsiden har jeg filtet inn barnas navn slik at de ikke blir forvekslet med andre små blånisser sine luer :)


Nå er det en monsterbukse og Amandateppe på pinnene. Jeg holder også på å vaske små tepper, luer og sokker som skal være med på neste leveranse til nyfødtintensivavdelingen på Ahus før jul.

Hva holder dere på med nå før jul?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar