tirsdag 12. februar 2013

Snabelvarmer!















I anledning en 30års dag satt jeg og tenkte ut hva jeg kunne finne på til bursdagsbarnet.. Etter snakk med jubilantens kone tok jeg heklenåla fatt og skulle begi meg ut på noe jeg aldri har gjort før, nemlig å hekle en snabelboxer.

Det var en morsom oppgave, samtidig som den var litt krevende med tanke på at jeg ikke hadde noen oppskrift. Jeg tok utgangspunkt etter min rumpe, en golfball, litt research på nett om maxmål på snoppen, restgarn og en heklenål jeg fant, og håpet på det beste.

Resultatet ble supert, bursdagsbarnet lo og gjestene hadde det morsomt med denne utover kveldens timer, akkurat som jeg hadde håpet :)

Morsomt er det med nye utfordringer (spesielt siden jeg er fersk med hekling) og gøy er det selvfølgelig når mottakeren blir fornøyd.

















Han fikk i tillegg ett tovet sitteunderlag til skiturene sine.


Passer fint i disse kalde tider!

3 kommentarer:

  1. Så morsom bokser :D :D :D

    Også må jeg skryte av filtingen din. Skikkelig bra gjort den mannen som går på ski! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det Kine :) Det kommer seg med den filtingen, og jeg lærer nye ting for hver gang jeg holder på. Morsomt når det blir resultater som de rundt blir fornøyd med også :)

      Slett
  2. Noe SÅ kreativt og artig!

    Og fyren kan kanskje bruke den som badebukse... om den er av bomull? ;)

    FLOTT med den ski-karen, altså. Presisjonsarbeid; godt jobba!

    Ta vare ^^,

    SvarSlett