søndag 15. januar 2012

Dåpsgave!


I anledningen dåpen til ei venninnes datter, så har jeg brukt den kreative delen denne gangen.
Ei lita nydelig jente på 3 1/2 mnd <3
















Spisslue. Str cm 6 mndr.
Strikket i Drops, Merino extra fine.
















Første hekleprosjektet. Babyrangle, oppskriften har jeg funnet her hos ei som er utrolig flink til å hekle og inspirere: http://www.bekkibjarnoll.com/2010/11/rangler-med-oppskrift.html
Ranglen er heklet i bomullsgarn fra butikken Søstrene Grene, den er fylt med fyllvatt fra en hodepute - slik at den kan vaskes på 60 grader. Inni er det også en liten bjelle, med nok lyd til barnet og ikke fullt så høy lyd for foreldrene ;)
















Heklet babyboots, disse i str "akkurat passe stor til dåpsbarnet" (sånn ca 10 cm såle).
Også her har jeg brukt Drops, Merino extra fine.
















Og gaven, den ble godt mottatt av mammaen hvertfall :) Og det blir jeg jo utrolig glad for å høre. En bruksgave, valget var ikke vanskelig om hva jeg skulle lage når det kom til denne mammaens smak :)

3 kommentarer:

  1. Hvor får jeg tak i oppskriften på den lua?
    Kjempefin!

    SvarSlett
  2. Hei! Takk :)
    Oppskriften er tatt utgangspunkt i denne: http://strikkepinnen.blogg.no/1323479421_spisslue.html
    Men jeg har begynt foran, strikket rettstrikk og strikket meg bakover på 5 pinner, minst mulig montering :)

    SvarSlett
  3. Nyydelig strikk :))

    sv: vi har ingen snø vi *snufs*.
    Jeg ønsker meg snø jeg da.
    I dag kom det rett og slett SLUSH fra himmelen :/ ikke moro altså!

    SvarSlett